mandag 27. februar 2023

Kluter til så mangt/ knitting in cotton


Oh yeah - jeg har strikka flere kluter i bomullsgarn, men aldri blitt helt fornøgd! Men, denne her - passer godt til formålet. Den fungerer til både kjøkken og på badet. Såpass mange "testere" har kommet med tilbakemelding på dette, så da må jeg jo tro på det, ikke sant?

De er superlette og tynne med et strukturmønster som gjør at de tørker fort og ikke blir så lett "sure". Så klart de bør skylles godt etter bruk, men, det er jo ikke uvanlig vel?

Vekta er på ca 25 gram og mønsteret er mitt eget. Størrelsen er ca 26x26 cm. Vi har hatt slike i bruk i et par år og det er ikke tegn til slitasje. Det anbefales vask på 40 grader, men, jeg har faktisk tatt sjansen på 60  - OG - tørketrommel ved et par uhell :-)


Her er et lite knippe av noen av fargene. Dessverre er det jo slik at noen farger går ut av produksjon, men - det må en jo leve med.

Vaskehilsen,
Synnøve



 

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Det er kjekt når du alltid har den for hånden, gryteklutten.
Hjemmelaget, det beste.
Hilsen deg Synnøve. Jeg ønsker deg en god uke. Viola

rett og vrang sa...

Tusen takk, Viola!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails