tirsdag 31. januar 2023

Stemmeflytmetoden

 



Hva er det nå hun har funnet på, da?

Å bli pensjonist etter et laaangt og aktivt lærerliv, blei en overgang som ikke var (eller er) så lett å takle. Det gikk uker med kryssordløsing og kabal - Ikke akkurat så nyttig? Når jeg da i tillegg stadig fikk høre "at du som har så mye å drive med", blei det ikke lettere å gjøre noe aktivt heller. Jeg kom IKKE i gang med noe som helst! 

Så slo det en tanke inn - kanskje jeg skulle skrive noe? Eller fortsette med å rable ned i den 40 år gamle kladdeboka... Det har foreløbig blitt satt på "vent", det også.

I høst var det en som kom med et forslag om å bli med i koret. Det var DA jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe - nemlig finne noen som kunne hjelpe meg i gang med sang. Nå er ikke det gjort i en fei, heller. I alle fall når en ikke har brukt sangstemma på minst 10 år og har blitt skikkelig redd for å låte surt!

I november fant jeg et gratis opplegg på YouTube. Det inspirerte meg til å teste ut Fase 1 i dette opplegget som kalles Stemmeflytmetoden. Den kan du lese om ved å trykke på lenka over her.


På bloggen kan du også lese mer - se her: stemmeflytmetoden


Vil du se Linn i aksjon, så kan du klikke på videoen over her. 

Nå kan jeg ikke si at jeg har blitt mindre redd eller slike ting, men, jeg har det moro med å følge dette opplegget og DA har jeg noe å strekke meg etter. I tillegg har jeg også noe anna å trene på, men, det kommer jeg kanskje tilbake til :-)

PS! Bildene i dette innlegget har jeg lånt, så jeg håper jeg blir tilgitt!

Så da er det vel bare å si at det går mot lysere tider - både med det ene og det andre. Når det ikke er noe å blogge om, ja, da lar en det også være, ikke sant!

Ha en fin januarkveld!
Synnøve

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Da sier jeg masse lykke til! Gleder meg til å høre hvordan det går.

Stor klem fra Ingunn

rett og vrang sa...

Å jada - det blir nok en stund til før jeg våger meg utpå! Men, det er så moro med Linn!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails