søndag 11. mai 2014

Sokkeband

Hvis jeg ikke husker feil, så er dette et par som min far laget for mange år siden. Det var han som lærte meg "å slenge" sokkeband da jeg var tenåring, men siden den gang har jeg IKKE drevet med denslags...

Dessverre er det bare 1 her ... det kan nok hende jeg blei lei...

Hvordan en gjør dette, kan sees i bladet bunad i denne artikkelen om å lage hoseband. Det er Ingrid Dillekås Adelsøn fra Hovin i Telemark som forklarer. 

Hvordan en skal knytte disse på seg, kan du finne her.

Samtidig med at far "slengte" sokkeband, strikka mor et par flotte sokker.

For noen år siden kom det en utfordring fra et par damer om jeg kunne denne "kunsten"... DEN måtte jeg ta, og jeg greidde det! :-) (kvalitetsgarn var det såvisst ikke, nei...)

Ha en fin søndag!
Synnøve


1 kommentar:

Muffin sa...

Takk skal du ha, det var en av de tingene jeg trenger å lære meg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails