lørdag 30. oktober 2010

Lage fotostudio selv er kanskje mulig


Da er jeg i gang! Her har jeg hengt opp en hvit duk i bakgrunnen, og så har jeg plassert en byggelampe til høgre og en fotolampe til venstre. Stativet til kameraet er satt midt mellom lampene.

Jeg skulle gjerne hatt noe mer her også, men jeg skal teste med dette først.  Neste post er å finne ut hvilke innstillinger kameraet skal ha til alt dette lyset! Jeg tar gjerne i mot tips om det er noen der ute som kan mer enn meg om slikt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så interessant da, her kan jeg kanskje få lære litt om fotografering, blir spennende å se hvordan blidene blir da :-) ha en fin lørdagskveld

Tovepia sa...

Skal si, her blir det proft!! Et tips, stryk alle hvite tekstiler, for enhver liten brett kommer fram. Gubben tok et familiebilde i min familie for maaange år siden, vi satt foran et laken...skal si det vistes at lakenet hadde ligget i brett;)
Men dette tror jeg på, spennende!!
Kos deg og klem fra meg;)

Trollsmeds blog in English sa...

Hr du forsøkt å legge et lysrør BAK det hvite og..? Tegnearkruller for barn er store og hvite, og det finnes glatte hvite engangs papirduker...
Jeg bruker papir.. maleark for acryl. De er 64 cm, og jeg kan legge dem i bøy... de blir skitne og flekkete etter noen omganger med kryping på golvet, men da snur jeg dem eller finner nye. Jeg lot meg lure til å kjøpe en akvariumlamape, det funker IKKE. Men de der "antideppelampene" med vinterlys fungerer ganske greit. Photoshop må likevel knekke nyansene som blir gærne om vinteren, og jeg liker uansett å ta bilder ute.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails