lørdag 12. januar 2019

Balaclava for kids!


Godt nyttår! Happy New Year!
Det kom et ønske før jul om en hettelue eller finlandshette - også kalt balaclava. Noe runder med diverse testing har det blitt, men nå tror jeg at løsningen er grei nok.


Etter en del tester med forskjellig garn, ser det ut til at hetta passer og er tett nok inntil hode og ansikt.


Jeg har flere løsninger på halskanten, og dette er en av dem. En liten "hemmelighet" gjør at jeg ikke viser bilde av hetta sett fra bakhodet...


Av og til skulle en ønske at en hadde garnutvalget lett tilgjengelig, men, sånn er det IKKE. Denne er strikket i Drops fabel. Det gikk, det også!

Ha en fin lørdagskveld!
Synnøve

4 kommentarer:

Bundingen sa...

Den lua er kjempefin! Ser ut til at den sitter så godt på hodet. Strikka på maskin? Luer på småfolk kan være en utfordring, men denne så jammen fin ut!

God ny uke fra Ingunn

rett og vrang sa...

Takk skal du ha, Ingunn! Har akkurat sett på den fine kjolen du har strikka. Tror også at denne løsningen "sitter" på små hoder, men, må sendes til test først!

Barwitzki sa...

Hei Synnøve, riktig godt nytt år for deg.
Det er en veldig fin lue du har designet. Fint med kragen på den og mye er hodet er varmt.
Jeg liker spesielt de klassiske fargene rød og blå.
Hilsen til deg.
God uke videre. Viola

rett og vrang sa...

Tusen takk, Viola! Så fint at du likte denne varianten min! Ha en fin uke!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails