mandag 9. mai 2022

«The fields of Athenry» - Dubliners

 

 

Dette er et bilde av Paddy Reilly, et av medlemmene i Dubliners. For mange år siden hadde jeg gleden av å synge litt og valgte denne sangen, «The Fields of Athenry» som en av de jeg hadde lyst til å prøve på. Jeg har alltid lyttet til mange genre innen musikk, men må nok tilstå at tekst og takt har opptatt meg. Å kunne danse til musikk samtidig med at teksten sier noe, har vært en viktig del for meg.

I mange, mange år har ikke «føttene» opplevd slikt - utenom en «trimtur» med vaskekosten på kjøkkengulvet som dansepartner.

Da jeg fant ut at poeten bak sangen, døde i mars i år, Pete St. John, var det fristende å dele dette. 

Men, Dubliners har også kommet med et par andre som jeg har lyst til å dele her - først Barney McKenna:

I wish I have someone to love me

Den nyeste versjonen er med Imelda May: 

Imelda May

Lytt og nyt!

Maihilsen, Synnøve

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Fin sang - takk.
Ditt bidrag er så fint. Tusen takk.
Jeg hørte også litt på irsk folkemusikk og Dubliners også... det gjør meg virkelig i godt humør :-))) Og da jeg var i Kerry, danset jeg til og med de irske dansene :-)))
God uke til deg og mange hilsener fra Viola

rett og vrang sa...

Så herlig, Viola! Gøy å danse 😁

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails