søndag 26. september 2021

Sewing a dress/ kjole til ei lita jente

 


Først lages skråbåndet til å ha rundt ermeåpning og hals. Etterpå strykes det og klippes.


Her er skråbåndet ferdig presset og klar til å brukes.


Forstykker og bakstykker er ferdig klippet, så nå må det rynker til på alle delene - øverst i halsen. 


Kanskje ikke helt et optimalt bilde, men, kjolen er så fin på! Jeg har redigert noe på denne her siden mønsteret i utgangspunktet er stort. 

Inntil videre ligger kjolen på "vent". Kanskje noen kan bruke den en gang?

Ha en fin uke som kommer!
Synnøve

5 kommentarer:

Barwitzki sa...

Du har sydd en herlig sommerkjole til små jenter.
Jeg liker det :-)
Jeg ønsker deg en god ny uke.
Mange hilsener fra Viola

rett og vrang sa...

Tusen takk, Viola! 😊

Bundingen sa...

Nydelig liten kjole! Kjempeartig å lage klær til de små. Jeg er straks ferdig med balaclava til Klara, snart fire år, og den er selvfølgelig strikka.

Klem Ingunn

rett og vrang sa...

Tusen takk, Ingunn! Syr og strikker til barnebarna, jeg også! ❤️

Unknown sa...

Thanks for blogging to this good one

AE GAMING

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails