mandag 25. august 2014

Crochet curtain/ hekla gardin

Dette er et utsnitt av et par gardinkapper som blei hekla i beige garn - Mayflower hette det. Brukte 5 nøster a 50 gram til ei kappe og nål 2.00 mm. Godt å ha noe i fingrene da jeg den sommeren 1978 gikk høggravid og hadde vondt for å gå. Det var også kjempevarmt den sommeren! Puh! Oppskrifta stod i et Burdablad fra 1975. Det er det ENESTE jeg har spart på...

Den ene gardina er i god behold, men den andre blei "spist" på av ei mus i 1983. Det kan jeg trygt skrive under på at er ei spesiell historie, gitt! Makan!

Om noen har lyst til å hekle, legger jeg ut bildet av motivet her:

Det blir et større bilde om det trykkes på det. Her forminskes det jo :-)

Dette er en enklere utgave av en kappe som hadde ligget som UFO i årevis og blei ferdig i 2011... Mønster har jeg ikke. Det kastes en del etter hvert...

Ha ei fin uke!
Synnøve


4 kommentarer:

Barwitzki sa...

Fine gardiner !!!
Ha en hyggelig uke med moro og sol.
Hilsen til deg.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, denne var kjent! Hyggelig å se igjen, og takk for at du deler oppskriften! Ha en fin uke! Klem Cathrine :-)

Unknown sa...

Hei Synnøve!! Det var ei flott gardinkappe!! Har du det bladet du nevner? Har ei dame som skal hekle for meg. Hun vil gjerne ha mer beskrivelse. Hilsen Kari-Mette 😊

Unknown sa...

Tusen takk for en flott oppskrift. Første kappe er ferdig og henger oppe. Flere følger ;)

Hilsen Mette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails