tirsdag 13. januar 2015

Lua i filmen "Kampen om tungtvannet"...

I den tredje episoden av "Kampen om tungtvannet" oppdaga jeg at et par av skuespillerene hadde på seg samme lue som mange av de i hoppbakken brukte på 60-tallet. Jeg har rekonstruert en variant av denne som jeg har solgt en del av i løpet av de siste par åra. DA måtte jeg bare lage en plakat! Takk til Lise ;-)!


Originalen er i marine og ubleika, men så klart den kan strikkes i andre farger.


Jeg er klar over at dusken i toppen er mindre på den som er fabrikklaga, men, den som vil kan "barbere" selv ;-)


Noen av disse luene finnes i Husfliden i Bergen.


Ha ei fin uke!
Synnøve

1 kommentar:

Siddis back home sa...

Ja, de luene ble mye brukt før, ser på gamle bilder og har ofte lurt på hva de het. Ha en fortsatt fin uke hos deg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails