fredag 21. februar 2020

Nytt prosjekt/ New knittingproject



Det har gått noen år siden denne jakka blei ferdig strikka, men, i jula måtte jeg ta til pinnene fatt å strikke den om igjen. Det skulle komme et nytt barnebarn i februar, så hvorfor ikke strikke retro? Det blei ikke helt lett, gitt!


Det blei bukse, lue, votter og jakke... med pinner...


Da var ikke veien så lang for å sjekk ut dette på strikkemaskin, men, det blei ikke så lett som jeg trodde. Denne jakka skal være i str. 74 cm. I alle fall er bodyen det. Nå måtte jeg virkelig telle, regne og tegne opp hvilke størrelser som ville bli riktige. Det har tatt sin TID! Jeg er IKKE i mål, ennå!


Alle disse er test jakker. Garnet oppfører seg ikke likt og da er det ikke helt lett å få det til å fungere. Men, en vakker dag... kommer det nye bilder og resultat... uansett!

Ha en fin kveld!
Synnøve


4 kommentarer:

Barwitzki sa...

Glede med ny barnebarn :-)) Jeg er også februar BARN :-)
Veldig søt er jakken. Jeg liker Retro.
God kveld og strålende søndag.
Vente og kos.
Klem fra Viola

rett og vrang sa...

Tusen takk, Viola! Vi besøkte henne i dag, men da sov hun så godt at jeg fikk ikke tatt bilde! Men, hun hadde på seg et par sokker som hun fikk fra meg på sykehuset - de datt ikke av! Fantastisk å høre at mamman ønska seg flere slike i samme design. Ha en fortsatt fin kveld!

Bundingen sa...

Dette ble et lekkert sett! Gratulerer med nytt barnebarn! Februar er ei fin tid å bli født på. Det går mot lysere tider, og jeg ser for meg fine trilleturer utover våren.
Lykketil med jakkene! De ser helt perfekte ut for mine øyne......

Klem fra Ingunn

rett og vrang sa...

Tusen takk, Ingunn!
Jakkestrikkinga er litt på vent nå. Må teste med en annen type garn for å bli helt sikker at størrelsene stemmer med papiret. Inntil videre går det det videre med sokker til henne :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails