tirsdag 23. april 2013

Når en ikke finner på noe...


er det bare å starte med "garnslanking", igjen... (lurer på når jeg lærer!)

For et par år siden kjøpte jeg noe bomullsgarn fra USA. Gjett om jeg blei lang i maska da dette viste seg å være TYKT garn! Sånn er det når en ikke leser godt nok på infoen, men bare bestiller i veg :-)

Hele greia blei jo noe kostbart da frakta blei på ca 250 Nkr! 4 spoler a 400 gram kom vel fram og fikk hvile lenge...

Jeg hekla noen gryteklutepar sist sommer og de solgte jeg i høst på ei messe. Alle sammen!


Akkurat nå er jeg ferdig med noe flere par, og DA fikk jeg bruk for de 4 nøstene med Paris fra Drops også... Det gikk med et nøste til hvert par + noe mer fra Peaches & Creme garnet. Det er ikke tomt ennå, så nye vrier kommer (men da må jeg kjøpe enda mer PARIS!!!).


Rosa og sommerlig, eller? De er i allefall tykke og gode! Oppskrift er også tilgjengelig om noen skulle ønske det - det er en kjøpeoppskrift :-)

Ha en fin tirsdagskveld!
Synnøve

4 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Garnslanking er ikke et ukjent fenomen her i gården heller :-D Likte godt mønsteret :-)

Ha det godt - klem Siv

Bundingen sa...

Kjempefine gytekluter! Godt du fikk brukt noe av garnet fra lageret. Ja, det hender det blir noen kjøp som overrasker, men det meste kommer til nytte, før eller seinere.

Ha en strålende onsdag!

Her skinner sola, det er litt nysnø på marka enn så lenge, og vinden er iskald.

Klem fra Ingunn

Unknown sa...

Alltid godt å blli kvitt litt garn som bare blir liggende der, kjenner meg godt igjen i det. Flotte ble grytelappene også :-)

Feeling good by H sa...

Slanking av garnlager, hm- jo det er alltid noe som blir liggende i skap eller kurver hos de fleste av oss.
Men kjempefine grytekluter, likte den i rosa-rødt.
Selv har jeg et lite klut- og håndkleprosjekt på gang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails