mandag 6. mai 2019

Mail spoofing - ???

Noen må ha lite å finne på - som det å drive med "mail spoofing"...

Dette har virkelig vært en irriterende plage i laaang tid. Nå havner jo det meste i Spammappa, men den skal jo også tømmes! I april kom det sikkert tre - opp til fire slike i døgnet. Alle var "liksom" sendt fra min egen epost til meg selv. For å slippe unna, var/ er prisen ca 10000 kr - i Bitcoin. 

I en artikkel fra 2018 på Dinside, kan en lese mer om denne "sporten".

Hvis du har lyst til å finne ut mer, kan du lese om det på datahjelpererne

I mailen står det at de har infisert pc'n, at de kjenner passordet, at jeg er et forferdelig menneske etc. Det er ikke måte på hvor ille det er! Nå veit jo jeg hvor jeg har saker og ting, men, irriterende likevel. 

I begge artiklene som det er linker til, ser du da tydelig hva dette er. Men, det behøver rett og slett ikke komme fra "egen" epost - det er også andre som sender lignende. Har sett noen av dem også...

Se her:
Hello!

This is important information for you!

Some months ago I hacked your OS and got full access to your account xxx
On day of hack your account xxx has password: xxx

So, you can change the password, yes.. Or already changed... But my malware intercepts it every time.

How I made it:
In the software of the router, through which you went online, was a vulnerability. I used it...


Sånn, da var det notert ned. Kanskje til hjelp?


Ha en fin ettermiddag!
Synnøve

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails