mandag 29. april 2019

UFO søm


Dette skjørtet har visst overvintret et par sesonger - godt en har noe å gi bort!


Disse to fikk jeg sydd ferdig i høst. Når noe blir liggende, har de lett for å bli det også...

Modellene er i halvvolang med en type kappe nederst. Jeg har laga snittmønsteret selv - fra str. 92 og opp til 140 cm. De passer de fleste jentefasonger da det er bred strikk i livet som kan reguleres. Det er sydd på litt "stasj" i linningen, alt etter det jeg har og som passer til stoffene.


Skjørtet har en blå kant av blonder. Falden har skråbånd. Dette er str. 104. Det andre er i str. 92. Kanskje jeg legger disse opp på Epla om en stund... 

Ellers er det stille med gjøremål nå siden jeg må ha enda en operasjon i øyet. Håper jeg slipper å vente så lenge!

Ha en fin aprilkveld!
Synnøve

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Så lekre skjørt! Godt du ble ferdig med dem. Jeg venter på grå stær-operasjon, og det blir visst til høsten en gang. Håper det går kjappere med deg. For meg som strikker går det greit, men hadde litt problemer med å tre nåla på symaskina her om dagen. Lykke til!

Fortsatt fin 1. mai fra Ingunn

rett og vrang sa...

Tusen takk, Ingunn! Fant deg på FB og sendte deg noen ord der.
God helg!
Hilsen Synnøve

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails