lørdag 12. mai 2012

Noe SÅÅÅ irriterende!



Etter å ha strikka noen kjoler/ tunikaer i denne modellen, fant jeg ut at jeg skulle lage en helt enkel utgave uten noe som helst mønsterstrikk på de rettstrikka feltene. Tanken var at det kanskje var lettere å telle seg fram til riktig størrelse... og så skrive ned mønsteret etterpå med forslag til hva som kan gjøres med kjolen, både i strukturstrikk og vidde.

Så langt stemmer alle de greiene der i 3 størrelser, men, så måtte jeg bytte garnpakke og det var DA jeg så det! GRRRRRRRRRRR! Fargen er litt mørkere! Jeg strikke litt til for å bli ferdig med str. 2 år...

For å skjule den overgangen, må jeg finne på noe, men hva??? Tar gladelig i mot tips!

Ha en fin lørdagskveld!
Synnøve

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror jeg ville laget mønster over to til fire omganger, der begge fargene ble brukt vekselvis. For eks ruter med to farger to omganger, så bytte fargene, og så gå videre med neste nøste.
Lykke til!
Hilsen Torill

Helle sa...

Er det kanskje mulig å lage en kant med 2 farger i striper eller lignende?

Ane sa...

prøv å ta annenhver omg med gammel tråd og ny tråd noen runder før du går over til bare ny tråd. Det funker hvis ikke det er sååå stor forskjell i fargen. ;) Eller hekle noen blomster å ta på litt sikk sakk i området det er skifte..

lirosa sa...

Jeg hadde nok bare skiftet til en helt annen farge nederst og strikket evt. en bølgekant eller noe slikt, -gleder meg til å se hva du gjør... fortsatt fin strikkemaidag

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails