tirsdag 15. mai 2012

Inspirasjon fra dagliglivet...


Jeg kjøpte en hullkortmaskin i 1987 og fikk skikkelig "blod på tann"! Mammas gamle Knittax måtte parkeres... Det var to modeller som jeg utarbeidet den gangen og den ene av disse blei fornyet da den elektroniske maskina kom i hus. På hullkortmaskina mi måtte mønsteret gå opp i 24, og det var en utfordring. Dette motivet har nemlig 25!

Bildet viser den elektroniske utgaven fra 1992 med genser, lue og pannebånd. Fra første stund laga vi en etikett også - der en kunne lese info om ideen og så i tillegg blei det skrevet et lite vers med melodi til.

"Med bur og bågå og felur full,
her fær du genser i lammeull."
(dialekt)  
Dette er den første modellen, som da er strikka på en hullkortmaskin. Genseren er i størrelse 2 år og blei brukt da sønnen skulle være modell på en visning - da sammen med sine foreldre i samme antrekk.

Nå er det lenge siden jeg har strikka noe med dette motivet, men, jeg har ikke kasta det! Enn så lenge får det bare ligge der!

Ha en fin tirsdagskveld!
Synnøve




1 kommentar:

Tussi sa...

Flott og forseggjort mønster - det var da enda godt at du ikke hadde kastet det!
Så til kjolen i innlegget under: jeg kunne nok funnet på å bruke en helt annen farge nederst, og så kanskje heklet kanter rundt halsen og ermene i samme farge.
Ha en fin kveld :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails