søndag 22. januar 2012

MIRAKEL!!!


Da datteren kom til verden våren -74, fikk jeg en avlegger i et youghurtbeger. Blomsten har fulgt med på alle flyttelass (og det er mange!!!) i alle disse årene. I slutten av november skjedde det noe merkelig. Bladene vokser på en måte sammen 2 og 2 (kalles blomsten han og hun???). Nå begynte de plutselig å visne sammen også - det ene paret etter det andre. Ikke var det tegn til liv i potta heller! Her var gode råd dyre, så da det var to blad igjen, satte jeg disse like godt i vann, i håp om at dette ville gå bra. Det ser ikke slik ut, dessverre...


I går, da jeg var på "vanningsrunde", så jeg plutselig en spire i den stakkars potta! Nå skal den få ny jord og ny giv! Gjett om jeg blei GLAD!
Og - er det noen som kjenner navnet, så tar jeg gjerne i mot et svar på det! Den har forresten små, hvite blomster av og til, men er mest grønn.


(Bønneplante, Maranta leuconeura var navnet!!!)


Ha en fin søndag!
Synnøve

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails