onsdag 25. august 2010

Nå har jeg testet en baggylue i tuck

Med noen justeringer på denne kan jeg lage noen få eksemplarer for et lite testsalg på Dyrsku'n i september. Denne lua er i lilla og er nok i str. L. Hodet jeg har her har en vidde på 57/58 cm, og da er lua litt stor. Gjennom årene har jeg strikka tusenvis av luer, men jammen må det justeringer til fremdeles... Det er sikkert fordi jeg glømte å tenke på maskespenninga på kanten. Det strammes jo selvfølgelig mer når det er mønster på den, og denne er jo da ensfarga...

For å se på lua i større format, er det bare å trykke på bildet. Da kommer et nytt bilde opp. Her er lua sett fra siden:


Her er lua foran i to variasjoner:





Og slik er det da sett fra bakhodet...



Jeg sitter nok fremdeles i tenkeboksen med denne utgaven, ja... Om noen har noe å si, så jatakk! Gjerne!

2 kommentarer:

Tovepia sa...

Lua ser super ut, spør du meg! Flott med den lange faste kanten nederst, den likte jeg.
Ser du har et godt hode;) Blir vel et lignende hode på meg også, så takk for tips!
Nattaklem fra meg som skal opp kl 6...urgh...

sjante sa...

Synes lua ser kjempe flott ut, ligna veldig på luer som Karistrikk har da.
Baggy luer er hvertfall veldig populære og luer skal være tight rundt ørene, ikke noe værre enn å ha lua dettende ned i fjeset.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails